Case

Florijnz heeft Microfix begeleid in de verkoop aan Eyeti

Hoe is Microfix begonnen?

Microfix is gestart in 1991 als doorstart van een afdeling van een grotere onderneming. De eerste vestiging werd geopend in Leiden. In het begin deden we voornamelijk moederboard- en beeldschermreparaties. Een moederboard kostte toen wel 800 gulden, dus het was de moeite waard om deze te laten repareren.

Het klantenbestand bestond uit particulieren, computerverkopers en bedrijven. Een aantal jaren daarna werd het dienstenpakket uitgebreid met een buitendienstservice, waarbij engineers langsgingen bij bedrijven om ter plaatste reparaties te verrichten. Hedendaags is Microfix uitgegroeid tot één van de topbedrijven in Nederland op het gebied van reparatie en onderhoud van IT-apparatuur en heeft zij ruim 90 gespecialiseerde medewerkers in dienst.

Waarom kwam de verkoop van Microfix ter sprake?

Gezien mijn leeftijd vond ik het tijd om het stokje over te dragen aan iemand anders. Uiteindelijk kwamen we in contact met een kandidaat koper en bespraken we de mogelijkheden van overname van Micofix.

Dit heeft mij verder aan het denken gezet en ik kwam tot de conclusie dat dit het juiste moment was om Microfix over te dragen, ook gezien de huidige omstandigheden in de markt. Via ons advocatenkantoor Borsboom & Hamm zijn we toen in contact gekomen met Florijnz. Na een kennismaking merkten we dat er een goede klik was en hebben we besloten het traject samen met Florijnz aan te gaan.

Hoe is het verkooptraject verlopen?

Er komt veel meer kijken bij een overnametraject dan ik van te voren had voorzien, zowel op financieel als juridisch gebied kan het soms erg complex zijn. Het was daarom fijn om bijgestaan te worden door adviseurs. Hierdoor kon het traject goed en vlot doorlopen. Het verkoopproces van begin tot eind heeft in totaal 3 maanden geduurd, zowel koper als verkoper wilde graag een snel traject. Dit zorgde er wel voor dat het een erg inspannend traject was. Uiteindelijk zijn we wel erg tevreden met deze manier van aanpak en met het snelle resultaat. Zonder de strakke tijdslijnen had het proces zomaar tweemaal zo lang kunnen duren.

Hoe hebt u de samenwerking met Florijnz ervaren?

We hadden van te voren strakke tijdslijnen opgesteld en door de beschikbaarheid van Florijnz, ook buiten de kantooruren om, heeft het proces geen vertraging opgelopen.  Ze waren altijd beschikbaar en reageerde snel als we een vraag hadden. Uiteindelijk hebben ze ons geholpen een mooi resultaat te halen waar we erg tevreden mee zijn.

Delen op: LinkedIn E-Mail

Connect with us

Wij komen graag met u in contact om te bespreken hoe we u het beste van dienst kunnen zijn.

Recente projecten

Verkoop van Coffee3

Verkoop

Verkoop van GTP

Engineering Verkoop

Verkoop van Online Academie

Software Verkoop