Welkom bij Florijnz Corporate Finance
EN NL
Taal:
’s-Hertogenbosch - Amsterdam - Enschede +31 (0)85 023 9405
Onmisbaar in het boekenonderzoek: De virtuele dataroom

In het kader van een transactie wordt er bij het boekenonderzoek doorgaans gewerkt met het opzetten van een virtuele dataroom. In een virtuele dataroom worden gegevens tussen koper en verkoper gedeeld, waarbij gemak, duidelijkheid en veiligheid belangrijke pijlers zijn.

De verkoper heeft de plicht om informatie te delen met de koper welke noodzakelijk is om een beslissing te nemen over een potentiele transactie, maar ook de koper heeft een onderzoeksplicht in het kader van de transactie. De virtuele dataroom is een uitstekend middel om informatie te delen op een gebruiksvriendelijke manier met de juiste personen. Door middel van de virtuele dataroom hebben alle betrokkenen bij het proces op elk moment toegang tot de informatie en kunnen er op ieder moment documenten worden toegevoegd en vragen worden gesteld binnen de virtuele omgeving.

Het is verder belangrijk om de dataroom zorgvuldig en overzichtelijk in te richten om het proces te vergemakkelijken, waar verdere vragen en bijbehorende antwoorden ook binnen de dataroom dienen te worden vastgelegd. Hierdoor is op een later moment goed vast te stellen welke informatie is gemeld aan de koper. Zo is het binnen de omgeving van virtuele datarooms bijvoorbeeld mogelijk om bij te houden wie data hebben gedownload op welk moment, waarbij iedere gebruiker een gepersonaliseerde gebruikers ID en beveiligd wachtwoord toegewezen krijgen. De virtuele omgeving draagt hierdoor bij aan een duidelijker en transparanter proces tijdens het boekenonderzoek.

Gegevenslekken en datalekken zijn de laatste jaren helaas steeds meer aan de orde van de dag. Als Florijnz adviseren wij daarom onze opdrachtgevers om gebruik te maken van diensten van gespecialiseerde providers van virtuele datarooms. Het is voornamelijk om de gevoeligheid van de gedeelde informatie en de veiligheid hiervan te kunnen waarborgen. Deze providers beschikken in de regel namelijk over de hoogste beveiligingsmaatregelen en zijn gespecialiseerd in het veilig delen en opslaan van data.

Concluderend bieden virtuele data rooms gemak aan de gebruikers, bieden ze duidelijkheid en transparantie in het proces en bieden ze de beste beveiliging voor het delen van uw gevoelige data. Wilt u meer informatie over het gebruik van virtuele datarooms binnen het boekenonderzoek of heeft u andere fusie- en overname gerelateerde vragen, neem dan contact met ons op!

Auteur: Nick Nijenhuis

Neem contact met mij op

Beginnen is de eerste stap; zo eenvoudig is het. De (ver)koop van een onderneming is voor iedereen en elk bedrijf anders.

Op basis van een oriënterend gesprek met u wordt er overzicht gecreëerd in de feiten en emoties. Door een heldere analyse wordt u al gauw in een volgende versnelling gezet. U krijgt er inzicht in of het bedrijf geschikt is voor een strategische (ver)koop, welk mogelijk plan daarbij past en hoelang het proces gaat duren. Maak snel een afspraak voor heldere antwoorden op uw vragen.

Stuur e-mail › Bel ons: +31 (0)85 023 9405

7 dagen per week bereikbaar:
Werkdagen: 09.00 - 22.00 uur
Weekend: 09.00 - 17.00 uur


Uw naam:
Ik heb een vraag over:
Uw e-mail:
Uw telefoonnummer: (niet verplicht)

Florijnz is uw corporate finance adviseur op het gebied van bedrijfsfinanciering, overname van of (ver)koop van uw onderneming. Onafhankelijk, deskundig en resultaatgericht.
  • Bedrijf laten waarderen?
  • Bedrijf verkopen in ‘s-Hertogenbosch?
  • Advies bij overname?

’s-Hertogenbosch


Lekkerbeetjesstraat 1
5211 AL ‘s-Hertogenbosch

Amsterdam


A.J. Ernststraat 595c
1082 LD Amsterdam

Enschede


Oliemolensingel 175
7511 BB Enschede

Contact


Telefoon: +31 (0)85 023 9405
E-mail:: info@florijnz.nl
© 2020 Florijnz Corporate Finance