Kennisbank-item

Hoe zorg ik dat ik dezelfde taal spreek als mijn kredietverstrekker?

Dezelfde taal zorgt voor een verhoogd vertrouwen

De Nederlandse banken en kredietverstrekkers laten zich van hun goede kant zien in de Coronacrisis. Ze hebben de middelen om ondernemers te helpen en zetten deze goed in. Vooral ABN AMRO maakt op dit moment indruk. Bij alle kredieten onder de 2,5 mln wordt met terugwerkende kracht per 1 maart de aflossing én rente voor een half jaar opgeschort. Dat is natuurlijk heel mooi aanbod. Dat geeft tijd en ruimte om plannen te ontwikkelen om de wereld na Corona met de juiste product/marktcombinaties te benaderen.

Daar ligt natuurlijk ook een uitdaging; wat na de Coronacrisis? Naast de waan van de dag in deze coronatijden, is het ook verstandig om al vooruit te denken. Banken willen graag weten hoe je ervoor gaat zorgen dat je op een later moment weer aan je verplichtingen kunt voldoen. Florijnz heeft al jarenlange ervaringen met kredietverstrekkers en hun aanpak.  Wij klankborden dus graag mee! We kunnen ondersteunen in het maken van ondernemingsplannen, financiële modellen en het opstellen van prognoses om zo concreet en duidelijk mogelijk met de kredietverstrekkers te communiceren. Wij spreken de taal van de financiële wereld, de taal van de bank. Zo voorkomt u ingewikkelde vraagstukken en houdt u zo goed als mogelijk zelf de controle over de situatie.

Wij kunnen helpen om antwoorden op de volgende vragen in de taal van de kredietverstrekker te formuleren:

Delen op: LinkedIn E-Mail

Connect with us

Wij komen graag met u in contact om te bespreken hoe we u het beste van dienst kunnen zijn.
Marieke Klaassen
Marieke Klaassen van BeurdenSenior Corporate Finance adviseur
aanhef
Naam(Vereist)

Dit artikel is geschreven door: